top of page

טיפים לעיצוב הבית

אספנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר לעיצוב הבית...

חיפוש

עיצוב פנים - סוד העיצוב המודרני!

שורשיו של העיצוב בסגנון מודרני נטועים היטב באמצע המאה הקודמת וממשיכים לצמוח אל תוך עיצוב הפנים העכשווי, בן זממנו, הכירי את סגנון העיצוב האהוב, שרבות שואפות אליו ורואות בו את התגלמות החיים הטובים.




מהו סגנון עיצוב מודרני?

סגנון העיצוב המודרני מוגדר באמצעות מניפת צבעים מונוכרומטית, קווים נקיים, מינימליזם, חומרים טבעיים ותאורה טבעית. המודרניזם מיוחס לתנועה אסתטית של מעצבים שהגדירו את קווי העיצוב במהלך שנות ה-50 של המאה ה-20 במסגרת השתתפות בתערוכת עיצוב במילאנו, שם הם נחשפו לראשונה לסגנון סקנדינבי חמים, ריהוט מעץ מלא, בדים קלים לניקוי, קלילות לצד קיימות.

נוסף לכך במהלך תקופה זו חומרי גלם חדשים נכנסו לתעשייה, ביניהם הפלסטיק, ומעצבים החלו לייצר ריהוט מחומרים חדשניים יותר, טרנס קונרן, מייסד הביטאט, אף ייצר סדרת ריהוט שלמה מראטן, חומר שעד אז טרם נוסה, אך העונג שתהליך היצירה הסב לו הניב בסופו של דבר קו עיצובי שלם. חשוב להדגיש כי אף שנוהגים לכנות את העיצוב המודרני – העיצוב העכשווי, זהו סגנון מובחן שעומד בפני עצמו.


החשיבה הפילוסופית מאחורי סגנון העיצוב המודרני

כיוון שמדובר באחד מהסגנונות שעמדו במבחן הזמן חשוב לנו להתעמק בשורשים ובפילוסופיה העומדת מאחורי העיצוב המודרני. העיצוב המודרני מקושר לזרם המודרניזם המדגיש חשיבה מופשטת, פריטים רב-שימושיים וצורות פשוטות. לסגנון יש שורשים גרמניים-סקנדינביים, סגנון הבאוהאוס והסגנון הסקנדינבי, אשר מדגישים את רב-השימושיות, צורניות ומינימליזם. כמו כן סגנון זה קורא תיגר כנגד הסגנון המקסימליסטי, הסגנון הקולוניאלי והוויקטוריאני, למעשה כשהאמריקנים נחשפו לראשונה לפריטים בסגנון מודרני הם מיהרו לאמץ אותם, העיצוב הקליל שימש כחלופה מרעננת לפריטי הריהוט הכבדים שאכלסו את בתיהם.


שילוב של חומרים תעשייתיים וקיימות.

הגישה לחומרי בניין כמו בטון ופלדה הגדירו אף הם את סגנון העיצוב המודרני ממחצית המאה הקודמת, בתקופה זו חלו התפתחות טכנולוגיות, התעשייה צמחה, החלום האמריקני לבית בפרברים, עם עבודה מסודרת ופורד T חונה בחניה היה בר-השגה, הגברים חזרו ממלחמת העולם, הייתה תקווה לבנות משהו חדש – כל המאפיינים הללו התמזגו מחדש ותורגמו לסגנון עיצובי בקווים נקיים, חלונות גבוהים מהמסד ועד הטפחות, מרחבי מגורים פתוחים ותקרות שטוחות. עולם חדש.


חמשת המוטיבים שמגדירים את סגנון העיצוב המודרני.

אם את מעוניינת ליישם את סגנון העיצוב המודרני בביתך, כדאי שתכירי את חמשת המוטיבים המרכזיים המגדירים אותו:

קווים נקיים – בתים מודרניים מעוצבים בקווים נקיים, ישרים וכמעט ללא עיטורים או קישוטים.


עיצוב פנים מינימליסטי – ממש כמו במערכון של הצגה, לכל פריט ריהוט יש תכלית, אין פריטים מיותרים, אין עומס על החלל. קיימת העדפה לפריטים רב-שימושיים על פני פריטים אופנתיים.


מניפת גוונים טבעית – עיצוב פנים מודרני כולל גוונים בהירים, טבעיים בעדיפות לגוונים מונוכרומטיים – לבן, שחור, אפור, בז' וגווני פסטל.


חלל פתוח – החלל הציבורי בבית נפתח ונתחם באמצעות פריטי ריהוט ואבזור לדוגמה המטבח מופרד מהסלון באמצעות אי, שימוש בספת "ר" יוצרת הזמנה לישיבה "פתוחה" יותר.


שימוש בחומרים טבעיים – פריטי ריהוט מעור ומעץ שמשתלבים יחדיו, בדגש על איכות משובחת, עיצוב על-זמני (כמו כורסת והדום הרמס), בחירה בריהוט ארוך ליצירת אשליית גובה במרחב, שימוש בזכוכית להעצמת האור בחלל (באמצעות יצירת השתקפויות) שימוש במתכת בשילוב עץ ושימוש בפריטים מבטון.


מה ההבדל העיקרי בין עיצוב מודרני לבין עיצוב בן זממנו?

את בוודאי שואלת את עצמך האם בכלל יש הבדל בין עיצוב מודרני לעיצוב בן זמננו? ובכן ההבדל הוא בסמנטיקה. עיצוב מודרני הוא חלק מתנועה עיצובית, מרעיון ששואב השראה מסגנונות אמצע המאה הקודמת, ואילו עיצוב בן זממנו הוא אסופה של מגמות ואופנות המגדירות את סגנון החיים העכשווי. הסגנון העכשווי לא מעוגן בסגנון כלשהו, אלא הוא שם כולל לכל העיצובים הזמינים היום.


האם סגנון עיצוב מודרני מתאים לך?

אם את אוהבת איכות, מחוברת לעיצוב בסגנון הסקנדינבי בעל הקווים הנקיים, מתעניינת בסגנון העיצוב התעשייתי ובשילוב של חומרים ואווירה מעט "מחוספסת", מעוניינת לשלב אומנות ופריטים על-זמניים משובחים, שמאחוריהם יש חשיבה מעמיקה על נוחות, איכות וערך – ייתכן מאוד שמצאת את סגנון העיצוב המועדף עליך. אנחנו בינתיים מזמינות אותך להציץ במספר תמונות להשראה אותן תוכלי ליישם גם בביתך. צוות "נושא כלים" ישמח לסייע לך למצוא את הפריטים שישלימו את העיצוב המודרני שלך.











bottom of page