top of page

טיפים לעיצוב הבית

אספנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר לעיצוב הבית...

חיפוש

עיצוב כפרי – כך תיישמי את סגנון העיצוב.

העיצוב הכפרי אהוד על רבים ונחשב לעל-זמני. בעבר הסגנון הכפרי היה מזוהה עם הדפסים פרחוניים מסורתיים, רהיטי עץ כבדים, סלסלות לירקות ולפירות ורקמות מסורתיות, מאז ובזכות התפתחויות טכנולוגיות בתחום החומרים והמעבר למגורים בערים, הסגנון הכפרי הפך למעודן יותר אך עדיין נותר מזוהה עם הרוח הכפרית ועם תחושה של ביתיות וחמימות. כיצד תוכלי ליישם את סגנון העיצוב המסורתי יחד עם מרחב המגורים המודרני שלך? הנה כמה המלצות שכדאי לך להכיר.



הקסם של העיצוב הכפרי הוא באיזון.

גולת הכותרת העיצובית בעיצוב הכפרי היא היכולת לאזן בין פריטים חדשים ואופנתיים לבין פריטים עתיקים יותר ומסורתיים, איזון שמאפשר לעצב מרחב מגורים מכובד ומקורי ומשלב בתוכו מוטיבים בני זמננו המשמשים כ"תפאורה" אך לא "גונבים" את ההצגה מהאווירה הכפרית והחמימה. כדי לפשט את העניין הכנו לך כאן בחנות עיצוב הבית "נושא כלים" מספר שילובים להדגמה.



כפי שאת רואה אנחנו לא חייבות להיות מוקפות במפיות תחרה ובהדפסים פרחוניים כדי לחיות בבית המשרה נינוחות באווירה נוסטלגית, כי האיזונים מתקבלים בזכות שילוב החומרים והרמיזות הגולמיות, לדוגמה – תקרות חשופות, פרזול לא מסותת, צביעה לא שלמה, "ראסטיק", פריטים בעבודת יד ועוד. החמימות מתקבלת בזכות שילוב בין חומרי עץ טבעיים לבין פריטים המעוצבים בסגנון מינימליסטי, לדוגמה מדפי עץ "גולמיים" בשילוב פרזול בקו נקי, בדרך זו ניתן "לרמז" על הכפריות אך לא להפוך את הבית "לתקופתי".


מניפת צבעים בהירה וטבעית.

מעצבות הפנים שעובדות איתנו סיפרו לנו שהן בוחרות במניפת צבעים בהירה וטבעית המשתלבת באיזון עם ריהוט בגווני עץ כהים. אם תרצי ליצור מראה כפרי-מודרני שמרי על יחסים מובהק בין פריטים בהירים ורכים לבין נגיעות של עץ כהה, די ברמיזה קלה, ששואבת השראה מהסגנון הכפרי כדי ליצור אווירה כפרית, זכרי זאת. הבסיס הוא מודרני – הרמיזה היא כפרית.



עיצוב כפרי באווירה של ים.

אנחנו יודעות, עיצוב כפרי לא פעם מקושר לחופשה אירופאית בעיירה הקרובה לים, אנחנו רוצות את תחושת הנינוחות והחופש ויכולות ליצור אותה באמצעות שילוב של טקסטיל רך ובהיר יחד עם ריהוט מעץ שנצבע בגווני לבן או אפור, תכלכל או בגווני פסטל, כך שהמראה המתקבל אוורירי וקליל. נוסף לכך המראה הבהיר יטיב עם בתים חשוכים עם מעט אור טבעי של שמש במהלך היום, אפשר יהיה "לחמם" את האווירה עם הדפסים בגווני אדמה, שישתלבו היטב עם הגוונים הבהירים והתכלכלים.



היעזרי בצורניות כדי לשבור את השיממון.

מניפת צבעים בהירה, גם בשילוב מוטיבים מעץ כהה, עשויה ליצור תחושה משמימה בחלל ואף "מוזיאונית", כדי להוסיף עניין לחלל תוכלי להיעזר בצורניות שונה, שיכולה לבוא לידי ביטוי בגוף תאורה מעניין, תמונה עם הדפס פרחוני, שאף ידגיש את העיצוב הכפרי, כריות בהדפסים השואבים השראה מן הטבע, צורה גיאומטרית בגוונים מונוכרומטיים שיכולה להיות מיושמת כטפט לארון (אף לחלק הפנימי של ארון ויטרינה) כטפט על קיר תומך, או כטפט עמיד למים לחלל הרחצה. תוכלי אף לשלב מגוון אביזרים בסגנון "בוהו" על הקירות (אביזרים מקש, חבלים וחומרים טבעיים).


עץ גולמי, חומרים טבעיים.

בחירה נכונה של חומרים תשדרג את העיצוב הכפרי שלך גם אם הוא שואב השראה מסגנונות מודרניים יותר. כאשר את בוחרת בשולחן מעץ גולמי ובחומרים טבעיים את נשארת "בגבולות הגזרה" של העיצוב הכפרי. לשולחן מעץ תוכלי להוסיף כיסאות מרופדים בגוונים מונוכרומטיים, לצד פינת האוכל תוכלי להוסיף שידה מראטן – שתיצור רושם קליל יותר מהרושם "הכבד" שהשולחן הגולמי, שכן לבסוף המטרה היא ליצור חלל עם מרכיבים של חמימות ולא חלל ש"סוגר" ו"מכביד" על האווירה. הסוד הוא במינון, בנגיעה, ברמיזה, ביכולת למצות את המהות מכל מוטיב ולחבר אותו באמצעות צורה וגוון.



צרי לך קיר כוח – שיגדיר את סגנון העיצוב בחלל.

לעיתים כל מה שצריך זו רמיזה "עבה" פריט או אביזר מעניין שמגדיר את האווירה העיצובית ואת הסגנון הנבחר. לדוגמה – תוכלי לבחור בדלת אסם החושפת את פריסת לוחות העץ וכוללת ידית ארוכה מפורזלת בסגנון עתיק, דלת אסם יכולה לשמש גם כפתרון חסכוני לאחסון סמוי בחלל הציבורי (למשל אם יש פינה שאין בה שימוש ואפשר להפוך אותה למעין מזווה). תוכלי ליצור רושם כפרי גם באמצעות חיפוי עץ טבעי בגימור גולמי, לעיתים די במוטיב אחד שמיושם בקיר כוח מובחן כדי להגדיר את העיצוב וליצור את האווירה הרצויה.


כיצד תדעי שעיצוב כפרי מתאים לך?

אם את חובבת עתיקות, מסורת, חיים נינוחים ואוהבת את תחושת החמימות שהבית משרה עליך, אם טיילת בעבר בעיירות חוף, התאהבת בסגנון החיים הכפרי והנינוח ואת רוצה להוסיף מהות זאת לחייך – ככל הנראה שתמצאי מספר מוטיבים מהעיצוב הכפרי שתרצי ליישם במרחב המגורים שלך. צוות חנות עיצוב הבית "נושא כלים" ישמח לעמוד לרשותך ולסייע לך לבחור את הפריטים, הריהוט והאביזרים שישלימו את החזון העיצובי שלך.








bottom of page